G

orakhnaht je prvi istorijski majstor, asketa, koji se vezuje za yoga asane i Hatha yogu. U yogijskim tekstovima se navodi da je postojalo 8.400,000 asana. Kroz vekove, mudraci su ih istraživali, usavršavali i odabrali najkorisnije, tako da su smanjili broj asana na nekoliko stotina, koje se i danas najčešće praktikuju. Kasnije, daljim odabirom, koristeći dugovekovno iskustvo, kao najkorisnije i najpotrebnjje odabrane su 84, koje predstavljaju suštinu asana, a koje danas koriste različiti yogistički sistemi kao osnovu za razvoj svojih dominantnih tehika za postizanje viših yogističkih nivoa.

Pored yoga asana postoje i fizičke vežbe koje se koriste kao predvežbe za yogu, koje zagrevaju misiće, zglobove i pripremaju telo za osnovne yoga položaje. Pozdrav suncu je odlična dinamična, snažna, energična tehnika od 12 položaja koji se izvode u neprekinutom nizu. Ova vežba je odlična kao priprema i uvod u asane i sačinjava osnovu za AstangaVinjasa yogu. Postoje i neke yoga asane koje se izvode dinamički i deluju na telo kao obične fizičke vežbe: dinamična Paschimottana, serija Pawanmuktasana, Bhujangasana. One zahtevaju energične pokrete tela, zagrevaju i opuštaju mišiće i zglobove i dovode telo do znojenja pročišćavajući ga od raznih toksina. Jačaju pluća, mišiće, poboljšavaju perifernu cirkulaciju, povoljno deluju na probavni sistem, oslobađaju telo od krutosti tako da su veoma potrebne početnicima.

Saznajte više u Brošuri .