Statični položaji
Yoga mudra
Yoga mudra

Pravilno izvođenje yoga položaja

Izvođenje

  • 1. Zauzmite položaj lotosa. Dišite umereno i opustite se u položaju.
  • 2. Savijte se napred dok vam čelo ne dodirne pod ili koliko vam dozvoljavaju trenutne mogućnosti tela.
  • 3. Ruke postavite ispred tela u širini ramena ili jednom rukom uhvatite zglob druge ruke iza Leđa.
  • 4. Opustite se maksimalno u položaju.
  • 5. Lagano se vratite u uspravan položaj.

Disanje

  • Udahnite u početnom položaju, a izdahnite dok se savijate napred. Dišite umereno u
    završnom položaju, a udišite dok se vraćate u uspravan položaj.

Trajanje

  • Držite položaj koliko prija ili ponovite više puta.

Koncentracija

  • Na disajni proces ili na leđa i abdomen.

Dejstvo

  • Ovaj položaj je odličan za masažu abdominalnih organa i otklanjanju raznih poremćaja kao što su konstipacija i slabo varenje. Isteže leđne mišiće i kičmu, što blagotvorno deluje i osvežava kičmene nerve. Otklanja bol u leđima i u zglobovima stopala i kolena. Doprinosi većoj opuštenosti tela i uma te je pogodna kao predvežba za naprednije yoga tehnike.
Asane Yoga položaji