Savijanje nazad
Ustrasana - Varijanta
Ustrasana - Varijanta

Pravilno izvođenje yoga položaja

Izvođenje

  • 1. Zauzmite položaj Vajrasane sa razmaknutim nogama.
  • 2. Podignite se na kolena. Prislonite ruke uz butine.
  • 3. Savijte se unazad i postavite šake na pete. Polako savijte vrat i glavu unazad oslonivši težinu tela na ruke. Savijte se lučno koliko vam dozvoljavalju trenutne mogućnosti tela.
  • 4. Zatim se vratite u početni položaj.

Disanje

  • Udahnite u početnom položaju. Izdahnite dok se savijate unazad. Zadržite dah ako držite položaj kratko vreme, a dišite umereno ako držite duze vreme. Udišite kad se vraćate u Vajrasanu.

Trajanje

  • Uradite položaj od 5 do 10 puta. Ako držite položaj od 1 do 3 minuta je dovoljno.

Koncentracija

  • Na kičmu, stomak ili tiroidnu žlezdu.

Ograničenja

  • Osobe sa visokim krvnim pritiskom, čirem na zelucu i sa problemima u predelu leđa ne treba da izvode ovaj položaj.

Dejstvo

  • Poboljšava prokrvljenost u predelu leđa i stimuliše kičmene nerve. Isteže i jača abdominalne organe i trbušne mišiće. Povoljno utiče na peristaltiku creva i otklanja konstipaciju. Jača noge i poboljšava osećaj za ravnotežu. Otklanja bolove u leđima, korisna je za lumbago i uvučena ramena.
Asane Yoga položaji