Savijanje nazad
Shalabhasana (POLOŽAJ SKAKAVCA)
Shalabhasana (POLOŽAJ SKAKAVCA)

Pravilno izvođenje yoga položaja

Izvođenje

  • 1. Zauzmite ležeći položaj na stomaku. Ovaj položaj možete izvesti sa ukrštenim prstima ili sa dlanovima prema podu ispod butina. Ako vam ovi položaju ruku ne prijaju postavite pesnice pored tela uz butine.
  • 2. Ispravite noge i zategnite ruke. Pokušajte da podignete stomak i noge što više možete.
  • 3. Noge treba da budu istegnute i prave.

Disanje

  • Udahnite u početnom položaju. Dok podižete noge i stomak zadržite dah u plucima. Držite položaj koliko možete da zadržite dah u plućima. Izdahnite kada spuštate noge i stomak u početni položaj.

Trajanje

  • Uradite položaj od 3 do 5 puta. Držite položaj koliko prija bez suvišnog naprezanja.

Koncentracija

  • Na stomak i donji deo leđa.

Ograničenja

  • Ovaj položaj ne treba da izvode osobe sa abdominalnim problemima, čirem na zelucu, trbušnom tuberkolozom, hernijom i srčanim problemima. Osobe sa povredama u donjem delu leđa i vrata.

Dejstvo

  • Ovaj položaj stimuliše abdominalne organe naročito jetru, pankreas, bubrege i creva. Isteže ramena, stomak, butine, grudi. Jača mišiće kičme, sedalog dela, noge, ruke i leđa. Poboljšava držanje i pomaže u oslobađanju od stresa.
Asane Yoga položaji