Savijanje napred
Pada prasar paschimottanasana
Pada prasar paschimottanasana

Pravilno izvođenje yoga položaja

Izvođenje

  • 1. Zauzmite sedeći položaj sa što više raširenim nogama.
  • 2. Okrenite trup u levo paralelno sa levom nogom. Savijte trup napred i uhvatite prste stopala šakama, a laktove postavite da se oslanjaju na pod. Ako vam je ovaj način izvođenja težak uhvatite rukama skočne zglobove, pete ili noge što bliže stopalima. Pokušajte da savijete telo koristeći samo mišiće ruku, dok su mišići leđa opušteni, a noge istegnute.
  • 3. Ako ste u mogućnosti dodirnite koleno čelom, nosem ili bradom. Zatim se vratite u početni položaj.

Disanje

  • Udahnite u početnom položaju, izdahnite dok savijate telo, udahnite kada se vraćate u početni položaj. Ako položaj držite duže vreme, dišite umereno i ritmično.

Trajanje

  • Uradite položaj od 3 do 5 puta na obe strane. Ako držite položaj duže dovoljno je uraditi jedanput.

Koncentracija

  • Na dah, abdomen ili na opuštenost leđnih mišića.

Ograničenje

  • Osobe sa diskopatjom, infekcijama u krsnom delu, išijasom i problemima sa zglobovima ne treba da izvode ovaj položaj.

Dejstvo

  • Ovaj položaj ima isto korisno dejstvo kao Paschimottanasana.
Asane Yoga položaji