Savijanje napred
Koormasana
Koormasana

Pravilno izvođenje yoga položaja

Izvođenje

  • 1. Zauzmite sedeći položaj sa razmaknutim nogama. Savijte se napred i stavite ruke ispod kolena sa dlanovima okrenutim prema podu.
  • 2. Dotaknite čelom pod i klizite rukama ispod kolena prema kičmi. Prepletite prste iza leđa.

 

Varijanta: Slika 1. Dotaknite bradom pod sa istegnutim rukama u stranu.

Disanje

  • Izdahnite dok savijate telo napred. U završnom položaju dišite polako i umereno.

Koncentracija

  • Na što veću opuštenost leđnih mišica i abdomena.

Trajanje

  • Držite položaj koliko prija bez suvišnog napezanja. Za naprednije praktikante dovoljno je držati položaj do pet minuta radi fizičke i mentalne koristi.

Ograničenja

  • Osobe sa išijasom, hroničnim artritisom, diskopatijom ne treba da praktikuju ovaj položaj.

Dejstvo

  • Položaj kornjače ima veoma povoljno dejstvo na kičmu. Otklanja bol u leđima i vratu, i povoljno deluje na glavobolju. Poboljšava cirkulaciju spinalnih nerava i misića. Otklanja masne naslage sa stomaka i povoljno deluje na sve abdominalne organe. Pomaže kod bolesti kao sto su dijabetes, nadutost stomaka, konstipacija.
Asane Yoga položaji