Savijanje nazad
Grivasana (POLOŽAJ VRATA)
Grivasana (POLOŽAJ VRATA)

Pravilno izvođenje yoga položaja

Izvođenje

  • 1. Zauzmite položaj ležeći na leđa. Savijte noge u kolenima i privucite pete uz sedalni deo. Postavite dlanove uz slepoočnice sa prstima okrenutim u pravcu ramena.
  • 2. Podignite telo sa poda oslanjajući vrh glave na pod. Uspostavite ravnotežu na glavi i stopalima.
  • 3. Podignite ruke i ukrstite podlaktice ispred grudi ili na grudima.

Trajanje

  • Držite položaj koliko možete da zadržite dah u plućima. Radi terapeutske koristi možete držati položaj duže uz umereno i ritmično disanje. Uradite položaj od 3 do 5 puta. Ako držite položaj duže vreme ponovite vežbu 2 puta.

Koncentracija

  • Na vrat, štitnu žlezdu i karlični deo.

Ograničenja

  • Ne preporučuje se osobama sa slabim leđnim mišićima i kičmom, osobama sa visokim krvnim pritiskom, obolelih krvnih sudova srca, amenorejom.

Dejstvo

  • Ova vežba ima veoma povoljno dejstvo na kičmu, postavljajući pravilno kičmene pršljenove u gornjem delu kičme. Preventivno deluje na leukoreju i ostale poremećaje ženskog reproduktivnog sistema. Posebno se preporučuje kod devojčica u slučajevima kasnog puberteta radi stimulacije polnih zlezda.
Asane Yoga položaji