Položaji za ravnotežu
EKA PADASANA-POLOŽAJ NA JEDNOJ NOZI
EKA PADASANA-POLOŽAJ NA JEDNOJ NOZI

Pravilno izvođenje yoga položaja

Izvođenje

  • 1. Zauzmite uspravan položaj sa sastavljenim stopalima i rukama pored tela.
  • 2. Podignite ruke u pravoj liniji iznad glave i prepletite prste. Istovremeno savijte telo prema napred i podignite jednu nogu unazad u visini trupa, što će omogućiti održavanje ravnoteže na statičnoj nozi.
  • 3. Kada se uravnotežite u položaju pokušajte da ruke, glava, trup i podignuta noga budu u pravoj horizontalnoj liniji, a statična noga prava i istegnuta u kolenu.
  • 4. Držite završni položaj koliko prija, a zatim se lagano vratite u početni položaj.
  • 5. Uradite položaj i sa drugom nogom.

Disanje

  • Udišite dok podižete ruke iznad glave, a izdišite dok zauzimate položaj. Dišite umereno
    i u jednom ritmu dok držite položaj, a udišite dok se vraćate u početni položaj.

Trajanje

  • Uradite položaj od 3 do 5 puta obema nogama ili zadržite položaj što duže po mogućstvu do 1 minut.

Koncentracija

  • Na održavanje ravnoteže

Ograničenja

  • Problemi u predelu leđa i zglobovima.

Dejstvo

  • Ovaj položaj jača i isteže ručne, leđne i nožne mišiće. Stabilizuje nervni sistem i
    otklanja napetost i uznemirenost. Poboljšava osećaj za ravnotežu i pomaže u razvijanju
    nervne kordinacije. Povoljno dejstvo ima na osteoporozu.
Asane Yoga položaji