Savijanje nazad
Chakrasana (POLOŽAJ TOČKA)
Chakrasana (POLOŽAJ TOČKA)

Pravilno izvođenje yoga položaja

Izvođenje

  • 1. Zauzmite položaj ležeći na leđa. Savijte noge u kolenima i približite pete sedalnom delu. Postavite dlanove na pod pored slepoočnica sa prstima okrenutim prema ramenima.
  • 2. Rukama lagano podignite trup prema gore savijajući glavu unazad.
  • 3. Pomognite izvođenje oslanjajući se temenom glave o pod.
  • 4. Ispravite ruke i noge podižući glavu sa poda.
  • 5. Podignite telo na najvišu lučnu visinu. Lagano se spustite na pod u ležećem položaju.

Disanje

  • Zadržite dah u plućima dok izvodite položaj. Dišite umereno dok držite završni položaj.

Trajanje

  • Uradite položaj jednom ili dva puta. Ostanite u položaju što duže bez suvišnog naprezanja.

Koncentracija

  • Na disanje ili na abdominalnu i kičmenu regiju.

Ograničenja

  • Ovaj položaj ne treba da se praktikuje dok se ne savladaju lakši položaji sa savijanjem tela unazad. Osobe sa visokim krvnim pritiskom i oboljenjima srčanih arterija, abdominalnim problemima, čirem na želucu ili crevima, osobe oštećenog sluha, osobe sa proširenim očnim kapilarima, rekovalescenti koji se oporavljaju od preloma kostiju ili nekog hirurškog zahvata u predelu abdomena ne treba da izvode ovaj položaj.

Dejstvo

  • Ovaj položaj veoma povoljno utiče na nervni i endokrini sistem, naročito na hipofizu i tiroidnu žlezdu. Uspostavlja hormonalnu ravnotežu i pomaže u otklanjanju raznih poremećaja ženskog reproduktivnog sistema. Isteže grudi i leđa. Jača ruke, noge, zglobove stomak, sedalni deo i kičmu. Energizuje telo i olakšava depresiju. Deluje terapeutski na astmu, bolove u leđima, osteoporozu i neplodnost.
Asane Yoga položaji