Savijanje nazad
Bhujangasana(POLOŽAJ KOBRE)
Bhujangasana(POLOŽAJ KOBRE)

Pravilno izvođenje yoga položaja

Izvođenje

  • 1. Zauzmite položaj ležeći na stomak sa nogama postavljenim jedna pored druge.
  • 2. Postavite čelo na pod. Dlanove postavite na pod ispod ramena.
  • 3. Polako podignite glavu i ramena, savijajući glavu što više unazad.
  • 4. Pokušajte da podignete prednji deo tela bez pomoći mišića ruku, koristeći samo leđne mišiće. Kod zavšnog dela vežbe oslonite se na ruke savijajući se unazad.
  • 5. Pokušajte da ispravite ruke.Trudite se da vam stomak bude što manje odignut od poda.

Disanje

  • Uradite vežbu od 3 do 5 puta. Ako položaj držite duže vreme ponovite je do 2 puta.

Trajanje

  • Udahnite dok podižete prednji deo tela sa poda. Zadržite položaj koliko ste u stanju da zadržite dah. Duže zadržavanje u položaju zahteva umereno disanje sa koncentracijom na što veću opuštenost leđnih mišića.

Napomena

  • Osobe koje boluju od čira na zelucu, hernije dijafragme, trbušne tuberkuloze, hiper tieroidizma ne treba da praktikuju ovaj položaj.

Dejstvo

  • Veoma povoljno deluje na sve abdominalne organe, naročito na bubrege i jetru. Otklanja bolove u leđima, pomaže kod iskliznuća kičmenih pršljenova i čini da kičma bude gipka i zdrava. Povoljno deluje na razne poremećaje ženskog reproduktivnog sistema kao sto su menstruacija i amenoreja.
Asane Yoga položaji