Uvrtanje tela
ARDHA MATSYENDRASANA
ARDHA MATSYENDRASANA

Pravilno izvođenje yoga položaja

Izvođenje

  • 1. Zauzmite sedeći položaj sa opruženim nogama. Savijte levu nogu u kolenu i postavite petu uz desnu stranu sedalnog dela.
  • 2. Savijte desnu nogu u kolenu i postavite stopalo na pod sa spoljne strane levog kolena.
  • 3. Postavite levu ruku sa spoljne strane desne noge i uhvatite šakom skočni zglob ili stopalo desne noge.
  • 4. Okrenite telo u desno, a desnu ruku postavite iza leđa.
  • 5. Oslanjajući se na šaku, uvrnite vrat i trup udesno što više možete.

Disanje

  • Izdahnite dok uvrćete trup udesno. Dišite duboko i ravnomerno dok ste u položaju. Udahnite dok se vraćate u početni položaj.

Trajanje

  • Uradite položaj po tri puta na obe strane. Ostanite u položaju kratko vreme. Kada budete u mogućnosti da držite položaj po 1 minut za svaku stranu tela, ponovite položaj do 2 puta.

Koncentracija

  • Na što veću opuštenost leđnih mišića ili na disanje.

Ograničenje

  • Povrede u kičmenom predelu.

Dejstvo

  • Ovaj položaj isteže kukove ramena i vrat. Energizuje kičmu, poboljšava gipkost leđnih mišića i stimuliše kičmene nerve. Ima povoljan efekat kod mišićnog reumatizma. Pomaže kod lakših oblika diskopatije. Ublažava zamor, bol u leđima i išijas. Masira i stimuliše abdominalne organe naročito jetru i bubrege. Harmonizuje lučenje adrenalina nadbubrežnih žlezda. Utiče na pankreas i reguliše lučenje insulina, što povoljno deluje na obolele od dijabetesa. Ima povoljan efekat na astmu i veoma povoljno utiče na reproduktivni sistem.
Asane Yoga položaji