Y

oga Art u svom programu koristi hatha joga položaje koji su prilagođeni našem mentalitetu odnosno trenutnim mogućnostima učenika.

Program sadrži: predvežbe za jogu, klasične joga položaje, tehnike disanja, kombinacije joga položaja sa tehnikama disanja, kontrakcije pojedinih regija tela, tehnike relaksacije i koncentracije.

Dinamične vežbe pročišćavaju telo dovodeći ga do znojenja pa su veoma pogodne za intenzivno i parcijalno mršavljenje. Pasivne vežbe istezanja povećavaju elastičnost tela, otklanjaju lakše deformitete i oslobađaju od mentalne tenzije koja se nakupila u mišićima u obliku grča. Između dinamičnih i pasivnih tehnika koriste se hiperventilacione (vitalizirajuce) tehnike disanja. One aktiviraju pluća radi izbacivanja ugljen-dioksida koji se nakupio zbog aktivnosti mišića usled ubrzanog metabolizma. To sve dovodi do smirivanja rada srca pri čemu telo akumulira više kiseonika.

Na kraju časa primenjujemo hipoventilacione (umirujuce i uravnotežavajuće) tehnike disanja. One nas uvode u jednostavne tehnike relaksacije i koncentracije čineći nas smirenijim i oslobođenim od stresa.

NAPOMENA: Cilj ovog programa je da umerenim kombinovanjem dinamičnih i pasivnih vežbi sa tehnikama disanja održimo normalno funkcionisanje tela. Ubacivanjem veće količine kiseonika poboljašavamo funkcije respiratornog i kadiovaskularnog sistema, a ujedno stimulišemo simpatički i parasimpatički nervni sistem.

Napredni program

  • Za one sa boljim telesnim mogućnostima program je sastavljen iz sledećih etapa:
  • prvo se radi cela grupa dinamičnih vežbi pri čemu se uvode i neki napredniji joga polozaji,
  • vitalizirajuće tehnike disanja,
  • sve pasivne vezbe sa dužim zadržavanjem u položaju
  • i na kraju umirujuće i uravnotežavajuće tehnike disanja koje uvode u naprednije tehnike relaksacije i koncentracije.